Ateneu Terres Gironines

Plataforma de gestió de projectes i inscripcions

No diguis blat, fins que sigui al sac i ben lligat - Cicle de xerrades sobre blats antics, farina i pa

Descripció

NO DIGUIS BLAT, FINS QUE SIGUI AL SAC I BEN LLIGAT
🌾 Cicle de xerrades sobre blats antics, farina i pa a Can Trona

📅 25 d’octubre – Què són els blats antics i com influeixen en la salut
📅 6 de novembre – Qualitat de les farines: anàlisi i proves de panificació
📅 20 de novembre – Producció i aplicacions dels blats antics a la panificació

📍 Can Trona, La Vall d’en Bas

Adreçat a

Pagesia productora de blat que estigui produint o vulgui transicionar cap als blats antics, forneria i persones interessades en un pa de qualitat i saludable.

Selecciona les sessions on vulguis participar:

Sessió 1

Xerrada - Què són els blats antics i com influeixen en la salut

Sessió conclosa

25 octubre de 2025

10:30 - 12:30 H

Lloc

Can Trona

Formadora

Molrem, La Fogaina, arran de terra

Descripció

Xerrada en el marc del cicle sobre blats antics, farina i pa "No diguis blat, fins que sigui al sac i ben lligat" per a descobrir què són els blats antics, quines varietats existeixen i quins efectes poden tenir en la nutrició i la salut humana. 
Amb l'experiència d'Albert Bruno Llach, nutricionista, aprenent de forner domèstic i divulgador sobre blats antics i salut.  

Sessió 2

Xerrada - Qualitat de les farines de blats antics

Sessió conclosa

6 novembre de 2025

17:00 - 19:00 H

Lloc

Can Trona

Formadora

Molrem, La Fogaina, arran de terra

Descripció

Xerrada en el marc del cicle sobre blats antics, farina i pa "No diguis blat, fins que sigui al sac i ben lligat" per a dialogar sobre la qualitat de les farines de blats antics a través de l'anàlisi de laboratori i les proves de panificació. 
Amb l'experiència de Carme Ferrer Torrent i Jerôme Foulquier de la Farinera Coromina.  

Sessió 3

Xerrada - Producció i aplicacions dels blats antics a la panificació

Sessió conclosa

20 novembre de 2025

17:00 - 19:00 H

Lloc

Can Trona

Formadora

Molrem, La Fogaina, arran de terra

Descripció

Jornada tècnica en el marc del cicle sobre blats antics, farina i pa "No diguis blat, fins que sigui al sac i ben lligat" per adreçar la producció de blats antics, la genealogia del blat, l'agronomia i el cultiu de blats antics i l'aplicació pràctica dels blats antics en la panificació. 
Amb les experiències de Joan Serra Gironella (Programa Cultius Extensius Sostenibles de l'IRTA) i Jordi Morera (Flequer, divulgador i aprenent de pagès)